Piggare vardagslunk

L och E spelar twister

Erik är bra på allt. Öppna konservburkar och vinflaskor, ta hand om barn, koka kaffe och laga mat, massera öm rygg. Vi lever här i vår lilla kokong (karantän) men nu är det friskare & piggare. Vi har satt påskfjädrar i en krukväxt, tittat på krassen som börjar grodda sig (jag har blivit en odlingstok), spelat Twister och tagit en liten promenad till affären för att handla mat och glass.

På ett sätt är det lite skönt att få en långsam vardag och inte börja med hysteriska fikamaraton och uppsatsstress och alla borden. Kräksjuka (om än inte ens egen) har en tendens till att sakta ner. Och det passar bra in i min nya strategi att leva långsammare. Msnar med Julia om detta samtidigt. Man behöver inte pressa in tre liv i ett. Jag längtar efter lugn&ro i form som kan samsas med mitt behov av intensitet.

Lyssnar på Carla Brunei - lågmält, franskt och snorigt bra - och
Oberoendeframkallande, Timbuks nya. L sover och E & jag ska snart äta chilliparmesan. Han har arbetat hemifrån hela dan, sitter och skriver saker som Because of preliminary findings of an anti-LPS-response in serum following oral inoculation with 10^9 viable V. cholerae of adult mice, we set up an experiment to compare the strength and kinetics of serum and intestinal responses following administration of V. cholerae O139 by different routs. (Erik är inte bara bra, han är smart också.)     


Kommentarer
Postat av: Maria Löwgren

Välkommen hem! Låter bra att lunka i vardagen. Känns som min livsfilosofi. idag kan jag inte påstå att jag är någon särskilt bra arbetskraft. sitter på mitt rum och äter choklad ur en paradisask som en av mina klienter gett mig i påskpresent. inte så dumt. efter jobbet ska jag till saronkyrkan och handla 80-tals kläder. kramar

2007-04-05 @ 10:46:28
Postat av: sgvvbmlijj

den nya röran -
asgvvbmlijj
[url=http://www.gpc24wl43796ıp034wr8uz50gobg155ts.org/]usgvvbmlijj[/url]
sgvvbmlijj http://www.gpc24wl43796ıp034wr8uz50gobg155ts.org/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback