***

I stugan är det svårt att se skillnad på vanliga bälingekläder och målarkläder, men hur man än ser ut där känner man sig nästan aldrig ful. Vi målar över det murrgröna trasiga tapeten i gästrummet med den där blåa färgen som hämtats upp från köksluckorna, den som drar åt grönt och grått, fast lite mer intensiv. Taket målas vitt och råttpissfläckarna försvinner. Karin somnar i hängmattan, Erik i soffan och jag tycker att det är lagom att lägga sig klockan elva en lördag (utekväll med drinkar och klubbspelning natten innan & redan då fick vi en gemensam känsla av att vara gamla), bara Elin är pigg. Om jag fick välja just nu skulle jag isolera mig i stugan med de människor som känner mig bäst och göra ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback