Bortom det tjocka grå

Dagarna rullar på och jag hinner inte riktigt med. Erik har det ungefär hundra gånger mer intensivt än vad jag har, eftersom min vardag trots allt är ganska normal numera, och vi träffas för sushiluncher & sena kvällar. Måndagen är en sådan dag när man inte vill gå upp ur sängen, tisdagen likadan. Så fortsätter det för det spelar ingen roll att det skriker i mig att jag vägrar gå upp innan solen. Upp måste man för det är inte ens säkert att solen dyker upp överhuvudtaget de här dagarna när frosten ersatts av blöta.

Ibland är det fint, särskilt när man kan vara flexibel med långa luncher och ta sig utomhus. Och trots att det bitvis är mycket & mörkt känner jag mig väldigt stimulerad av det jag håller på med. Åker upp på redaktionsmöte på FUB-nytt då jag ska göra lite uppdrag i form av text och formarbete åt dem. Gör en annons på jobb (egentligen utanför min arbetsuppgift och kompetens men attans roligt). Uppdaterar hemsidan. Har en lång diskussion om loggans vara eller inte vara med olika människor. Skriver ihop korta texter om Vetenskapsfestivalens Linnéfirande. Får massage. Dansar samba. Skickar foton till LO-TCO Biståndsnämnd som ska återpublicera mitt Sydafrikareportage i bokform. Hämtar ut förstoringar i Majorna som ska upp i arbetsrummet. Äter ärtsoppa. Dricker glögg spetsad med estländsk vodka hos Adrian i hans nya lägenhet. Sover och snoozar. Pratar med A om bebisen och magen och återberättar hennes ultraljudhistoria för en som jag aldrig pratat barn med och han sitter stilla, lyssnar och menar att det är magiskt. Det är det.

Ser Göran Johansson på jobb och får avhålla mig från att rycka tag i honom. Egentligen vet jag inte vad det är jag skulle ha gjort; gett en föreläsning i förbifarten om Genévekonventionen eller kärnfullt ha förklarat varför hans förslag - att utvisa alla flyktingar som kommit hit med människosmugglare - är idiotiskt. Får besök av Christoffer och sedan Agnes och dricker en massa gott vin hemma vid köksbordet. Så tar november slut. Går på fortbildningskurs på Röda Korset och fest hos Gustav och Petra. Har söndag. Och sedan går en ny vecka igång. Ordentligt veckodagsberoende, årstidsbunden, månadsknuten och försöker förstå vad det beror på. En sjundedel av livet består av måndagar.

Kommentarer
Postat av: Julia

Och två sjundedelar av lördag söndag. Puss

2007-12-04 @ 15:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback