koldioxidångest

Gör inte DN:s klimattest säger Karin. Stapeln går ovanför diagrammet. 13 av mina 14,2 ton växthusgaser kommer från mina resor. Vidya-Liselotte tycker att jag är söt när jag säger att jag bara ska "resa klart först"; hon tycker att jag symboliserar hela problematiken och hon har rätt. Sedan säger Adrian att man inte får några pluspoäng för att man avstår från resor och det hela känns bara kört. Grön el har jag, viss medvetenhet, låg köttkonsumtion, ingen bil. Men det finns vissa saker som jag har extremt svårt att välja bort - resor och behaglig temperatur inomhus. Sakta sakta ändras ens inställningar och kanske att det måste få ta lite tid men identitetsmässigt känns det konstigt att gå från Fröken Duktig räddar världen till Fröken Monster. Att det inte bara räcker att gå på Al Gore-galan.

Kommentarer
Postat av: Elin

ahhh.. jag känner igen mig! fick panik i morse när forskarna berättade att det inte finns några torskbebisar i kattegat, panik i tell ya. och även om jag inte ätit en torsk på 10 år så vet jag ju att jag är en av alla västvärldingar som är problemet. jag drabbas av existensiell ångest och tänker att det är så ovärt att skaffa barn och hej å hå. suck.

tack för i lördags också, det var fett med kul trots allt :)

2007-12-17 @ 12:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback