Nar orden inte riktigt racker till

Maste ta tillbaka alla oversvallande adjektiv jag har anvant tidigare for att beskriva landskap. Rwanda ar det vackraste land jag nagonsin varit i. Vagen norrut mot Vulkanbergen kanns extremt valregisserad, det ar upp & ner, kullar kladda av uppodlade falt och terasser, gronska, trad och sma hus i samma rodbruna farg som jorden. Det hisnar, lite dimma langre bort, bulliga grona berg som avtecknar sig med sma slingrande stigar och bebyggelse, hela tiden ar det gront, varierar mellan flackt och brant & ar magsugsvackert.

Det ar sondag och manga manniskor ror sig langs vagarna till/fran kyrkan kladda i sina finaste klader, virade i tyger i fantastiska monster, kombinationer & klara farger som maste vara nytvattade, atminstone jamfort med det vi sett tidigare, for nagon liknande fargexplosion har jag aldrig upplevt.

Vi ar nu i Ruhengeri, bor pa ett hotell pa en Vilda Vastern-gata. Dammet ryker fran grusvagen, nagra man bar cowboyhatt och hotellet fungerar aven som lokalt olhak.

Kommentarer
Postat av: Elin

Väldigt spännande att läsa om era äventyr tycker jag :) Kram på er båda två!

Postat av: ruben

Sitter på ett tråkigt SAS hotel på Gardemoen
Och läser ploggen för första gången.
och blir väldigt inponerad,och sugen på att resa.
Men vi får gjöra något med Eriks mage, byta ut eller något.
Lycka till med gorillorna i morgon.
Ruben

2007-02-04 @ 22:53:48
Postat av: Maria Löwgren

Jag sitter på mitt kontor och det är en småtrist måndag morgon. Befinner mig på Hisingen men samtidigt har jag tagit en tur över de gröna kullarna i Rwanda. Det är underbart att läsa bloggen! Den vidgar mina vyer och det känns som att jag också rest en stund. Stor kram till er båda! Krya på dig Erik. Maria

2007-02-05 @ 09:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback