Nyår & nästa varv

Det är trångt i rummet och alla dansar, ljuset är orange, reflexerna från discokulan far runt och det är trångt av fantastiskt trevligt folk, handklapp, nyblandade drinkar och så mycket tycka-om att det svårt att förstå att alla inte känner varandra. Vi är 35 pers i kollektivet; så j-kla lyxigt att fira med nytt folk och egna vänner (Christoffer salig efteråt, ”det är som man ville bli bästis med varenda en”). Mattias har ägnat senaste veckan åt nattens spellista, det är toppat humör, champagne & cigarrer vid tolvslaget, storslagna planer för framtiden och mycket kärlek. Vid halv sex har det kommit hem mer folk och det är fortfarande dans i ena rummet. I det andra, prat&chillrummet, går det fortfarande ett bildspel på ena väggen med foton från tidigare fester, ett fint där jag & Erik hånglar. Per har under natten blivit av med nycklarna hem & till bankvalvet och kommer förbi med en taxi och hämtar oss. Idag är jag rusig och glad och lite bakis.

Otroligt att det är 2007. Jag får alltid den där svindlande känslan av att jag var någon annan än den jag är idag för bara ett år sedan, att jag är någon annanstans nu, på väg någon helt ytterligarestans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback