Onsdagkväll

 

geparder 200När jag kommer upp för trappan
är leken i full gång. L har sin rad
av gummidjur uppställda, J sin;
rader och rader… egentligen är
det två handbollslag. De har delat
upp dem i två grupper, snälla och
farliga. På J:s sida står lejon och
tigrar och noshörningar, på L:s
hästar, får och sköldpaddor. Ett elefant 200
bråk har brutit ut om huruvida kon
tillhör de snälla eller farliga, båda
vill skyffla över den till andra laget.
”Det är ju en KO”, försöker J. ”Kor
är jättesnälla.” ”Nä, den är farlig”
envisas L, ”titta på den i ansiktet,
den är ju alldeles arg!” I det snälla
laget står en gepard uppställd.
”Den där” flikar jag världsvant in,
”den är väl ändå farlig” men då
tittar både L och J på mig som
om jag är dum i huvudet. ”Det är
ju en gepard f l i c k a”. Kon slängs
i ett hörn, jag undervisas om att
dinosaurier hör visst hemma i
snälla laget om de är växtätare,
och sedan börjar handbolls-
matchen med snabbt refererat
i realtid.


zebra o gnu








159732-11








kor





Bilder från när jag och Anna var
i Krugerparken, förutom korna
som är från Mbabane.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback