Sinnen, tisdag

LUKT
På mitt arbetsrum står just nu en bukett med rosa rosor och vita liljor som jag fått av en familj som vi (Röda Korset) hjälpt att komma till Sverige och ett paket rökelse från en man som vi inte kunnat hjälpa alls.
*
SMAK
Till lunch en gryta med lite för mycket salt och lite för lite lime (enligt en som var med & kan) och fantastiskt ris på det andra persiska stället. Till eftermiddagskaffet äggost (bohusdelikatess) som Krister hittat för fem kronor i fyndlådan på ICA Möllevången. Till kvällen nybakt av Erik hemköpt bröd från Donaubageriet.
*
SYN
Tittat på alla möjliga tyger, mycket Almedahls och Åhlens egna, till mitt projekt att göra om gästrummet i stugan.
*
HÖRSEL
E har fyllt på min ipod med en massa ny musik och försökt koppla in den i en gammal radio som vi köpt på loppis. Mycket djs och electro. Mannen som har typ alla årgångarna av tidningen pop i hyllan i källaren lyckades i helgen få ur sig "förstår inte varför jag lyssnat så mycket på indie tidigare". Men Feist och gammal new wave tydligen helt ok fortfarande.
*
KÄNSEL
Hud. Hår. Närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback