Bälinge, lördag (9 juni)

När jag blir 91 ska jag ha kritvitt hår och solfräkniga armar trots att jag är blek. Jag ska ha på mig en turkos klänning och sitta på min veranda i en solgungstol där tyget tappat det mesta av sin röda färg. När jag orkar ska jag sätta potatis och odla blommor i min trädgård. Jag ska ha lagom med energi kvar, vara klar i knoppen och höra bra. Några månader om året ska jag bo där i mitt hus alldeles vid sjön med barn som kommer med jämna mellanrum och fyller frysen med mat. Då & då får jag mer ordentliga besök.

bälingesjönAtt se människor som inspirerar en att bli gammal känns fint. Uppe på det lägger jag min gamla dröm om en brygga där jag kan gå ut och sätta mig med mitt morgonkaffe och bilden blir komplett.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter underbart! Du är på ålderns höst hjärtligt välkomen till min då igenvuxna fruktträdgård och alla mina katter, hundar och hönor som jag kommer ha där jag sitter i ett moln av parfym och röker cigariller och dricker sherry.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback