Finbesök bland vänner & vitsippor

Camilla

Våren i Göteborg kan vara nästan otäckt idyllisk--- Camilla har varit här i två dagar som kan målas upp såhär. Kebabrullslunch med Erik vid kanalen i vårsolen. Latte och färskpressad apelsin med Agnes på uteservering i stan. Jordgubbsfläckar & blåbärssyltskladd på Vidya-Liselottes kläder efter våffelfrossa hemma i köket. Ligga på solvarm brygga vid Härlanda Tjärn. Plocka vitsippor i skogen på vägen hem. Grilla på balkongen. Åka på fotbollsträning med Grunden Bois och Linnea. Dricka caipirinhas och snitsiga drinkar med kokos/granatäpple och mango/chili på Tranquilo och prata om bakisångest och ovanligheter i vardagen.

Nästan exakt 20 år sedan jag träffade henne för första gången. Det var på Michas sjuårskalas och vi gillade inte varandra alls. Sedan hamnade vi i samma klass och har varit bästisar sedan första dagen i ettan efter att ha gått och pratat ett varv runt Albanoskolan. Vi hade i princip daglig kontakt fram till efter studenten när hon flyttade till Spanien där hon blev kvar. Jag är nere och hälsar på en gång om året men hon lever väldigt långt från mitt liv och det känns bra att kunna trycka in en liten göteborgscharmoffensiv.



Fotografer är ganska logiskt hon (änder + jag) och jag (hon + Fröken Solstråle med lagkamrater) men av princip tycker jag att det alltid ska skrivas ut vid all typ publicering. Står det ingenting här på bloggen är det jag som tagit bilderna om jag inte är på dem då Erik har fotograferat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback