På min balkong

Balkongenväxer nu citrontimjan, gräslök, spenat, en nyutslagen vallmo, en vit pelargon, mynta och krasse. Jag har äntligen sågat av benen på hyllan och köpt en större vattenkanna & trädgårdshandskar. Stolarna är i slitnaste laget och mattan börjar bli blekt men det spelar mindre roll. Solen kommer fram tvåtiden och försvinner vid halv nio och det är en superduperstund av dagen att sitta där i ljudet av motorvägen (intalar mig själv att det är skönt att märka att man bor i en storstad) i raggsockar och dricka Drambuie med Erik. Ja, egentligen är det v å r  balkong men det är någon tyst uppdelning vi har gjort; han sköter alla växter inne och jag ute. Fick en mojäng av honom som gör att jag kan spela musik trådlöst från datorn till stereon vilket gör att jag väldigt sällan behöver flytta mig därifrån. Uppsatsarbetet blir både latare och mer effektivt. Saknar det stora trädet med röda bär och skatbon som växte med mitten av kronan precis uppe vid balkongräcket ibland, men andra gånger betyder den där extra halvtimmens kvällssol så mycket att jag nästan förlåter fastighetsskötaren.     

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh så fint! Kan inte du bjuda in mig på din balkong någon dag?

2007-05-18 @ 22:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback