Tisdag, 22 maj

Balinge
Lite svårare att vara effektiv när det är 24,8 grader varmt men av någon anledning har det där med jag & disciplin faktiskt fungerat. Uppsatsen börjar nu få både struktur, form och innehåll. Mycket tankar på framtiden; knepigt att inte veta vad man gör om två veckor. Paus ibland med promenader. Man kan gå till Ulvs genom att följa den stora vägen mot Perstorp och Oderljunga där det förr om åren, när det var ett projekt att cykla dit, fanns en lanthandel. Egentligen är det ju mycket trevligare att gå i skogen men eftersom myggorna kläcktes för någon natt sedan har jag undvikit det just på kvällarna. Med nyladdad ipod är det i alla fall ett fantastiskt sätt att upptäcka ny musik, det där med att gå till Ulvs.

Sen på tisdagen var det avslut och det var faktiskt lite vemodigt att samla ihop alla sina grejer och baxa in dem i bilen. Landsvägskörning fram till att man kom ut på motorvägen någonstans efter Laholm, två och en halv timme att köra totalt. Hemma har Tanvir, Eriks och numera min inneboende från Bangladesh, flyttat tillbaka och vi äter ihop på kvällen och jag slås alltid över hur skönt & fint det är att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback