"punishment for you my baby"

Plötsligt - eller om det har kommit successivt - hörs det trummande ljud från korridoren. Vi sitter i festlokalen och går ut. Där står mer eller mindre hela batterian och slår mot väggar, dörrar och bord i öronbedövande sambarytm. Fler hakar på, en man tar fram ett par lock från matbehållarna och slår dem mot varandra, någon har hittat en bricka, några av dansarna kommer igång fullständigt, ett par vanliga trummor plockas in. Jag står bara mitt i alltihop med tappad haka.

Sambaläger hela helgen i Vänersborg och dagen har verkligen arbetat sig upp i ett positivt crescendo. Från dansworkshopen på morgonen när jag står yrvaken klockan nio och kämpar med takten och blir gråtfärdig när Homero pekar & säger att jag gör fel på ett steg. Blir dessutom arg på mig själv för att kroppen inte vill och huvudet inte fattar. Höger-höger-snurr-vänd-vifta med armarna - hur svårt kan det vara? Det är inte bara jag som märks ut med "punishment for you my baby" men det gör mig bara mer frustrerad. "Brassestrategi" säger de mer erfarna när jag beklagar mig över nybörjarpedagogiken. Och det blir ordentligt mycket roligare när höfterna är varmare och tröttheten lägger sig och lär mig gör jag. Massor. Vi dansar två timmar på fredagen, sex timmar på lördagen och därefter fest. Mest samba, en del afrobrasilianskt och parallellt kör batterian sina workshops, på kvällen alltihop även uppblandat med bland annat funk, coco, mat och caiprinhas. Möra ben, trötta fötter, glad kropp.

***

Åker sedan hem tidigare idag för att det finns andra saker än dans som också ska få plats. Tänkte fokusera lite på Erik och uppsatsen & ha söndag. Och så får vi spontanbesök av David, Dhanna (5) och Nadja (1). Vi leker med fjärrstyrd säng och plastlock & det är svårt att inte själv vilja ha barn. Nu planerar jag för ostfrossa - gorgonzola varvad med mascarpone & den som Lena brukar bjuda på - men det är väldigt svårt att motivera de stumma gelébenen att gå till affären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback