Det är sant; ensemble, c'est tout

159732-332159732-333
Den här veckan har jag blivit bättre på att göra upp eld, dansa, baka scones, tillaga viltkött och montera saker. Det var inte därför jag var där. Framför allt har jag insett att jag tycker att det är roligare att göra saker och ting praktiskt (slå i en spik, skruva fast beslag) än intellektuellt (skriva metod, formulera syfte) men jag har också lärt mig mer om mig själv än jag kanske egentligen ville veta. Jag har gått vilse i skogen och fått spontanbesök av Adrian och hans mamma, fångat ett eklöv, vaknat i ett elva grader kallt hus, hittat en affär med begagnade möbler och fått en stödperson i järnhandeln i Örkelljunga. Gjort klart gäststugan (se bilden) och är så fantastiskt stolt. Uppsatsen är några steg längre på väg och efter att ha längtat överdrivet efter utekvällar med fest och sällskap sista dygnet åkte jag från stugan exakt en vecka efter att jag kom dit. Nu botat lappsjukan lugnt och fint med rödvin och pizza i Helsingborg med Anna, Per och Anton, hemmahäng, kokosdrinkar och dans med Erik & så Tillsammans är man mindre ensam med Julia.

Kommentarer
Postat av: Elin

ÅH! Vad fint gästrummet blev. måste åka till stugan snart :)

2007-10-23 @ 15:32:56
Postat av: J junior

Tack för tipset, ska skriva upp det i kalendern och försöka skaffa mig lite tid med. Vill du ses är jag ledig nästa vecka, puss puss

2007-10-25 @ 20:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback