Lyssnar på Little Dragon

och sitter i soffan i vardagsrummet och försöker att inte fortsätta prata med E som jobbar hemifrån och har sjukt mycket att göra trots lördag. Himlen är tjock och jag tycker att är lite skönt att känna mig inkapslad. Bitvis är jag väl ljus i mitt synsätt just nu men det verkar å andra sidan dumt att hänga upp sig på. Tappade fart igår efter en vecka som varit en flygande rakt igenom. Älskar mitt jobb. Donat med en massa hemma som skulle ha varit klart för längesen (som att folkbokföra mig i rätt uppgång; har bott i a i tre år), suttit och pulat med uppsatsen på ett kafé, ätit sushi med Vidya-Liselotte, dansat samba, ätit franska moussebakelser med Erik, druckit öl och varit på Nefkonsert med bailefunk/electrobandet Bonde do Role med Lina och Claes, fått blåmärke i handflatan efter att ha spelat fotbollsspel när vi ordnade afterwork på jobb, ätit dadelbollar på Zenit med Lina igen. På arbetstid har jag skrivit korta texter och formgett infoblad, diskuterat nya bildbanken, exporterat information från register och beställt kuvert från pappershandeln i Victoriapassagen. Enda minusbitarna är att de bytte koreografi på samban förra veckan när jag var borta och att Mi, dumplingstället, har stängt och omvandlats. Bättre när jag själv har fart än att saker ändras för snabbt runtomkring mig.

Så blev det i alla fall fredag och energin tog slut. Efter seg jobbdag och mycket gnot tog jag mig bort till fotoaffären på Mariaplan för att kolla färgprover på förstoringar jag har beställt. Mycket har hänt sedan jag lämnade fotobranschen, nu görs även förstoringar från negativ digitalt. Helt absurt att hela den maskin jag arbetade i ryms i Photoshop. Systeryster (Elin) kom upp på spontanbesök och följde med på pysselkväll. Det blev pärlplattor och en ihopfixad mönsterdekorerad kruka i rosa-vinrött, svart-vitt och japanrött och sedan cykelskjutsning hela vägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback