Hinna andas in och andas ut

Sipprar in en massa bra. Göra ingenting och vara lugn med det. Plöja texter och gå upp fullständigt i långsamma aktiviteter. Gå upp vid nio fast det är helg. Inte toka ut i rastlöshet och tråk. Må ruskigt bra. Inte ha tusen måsten, tusen projekt, tusen människor att träffa. Vara sjukligt inspirerad och sitta och vara fullständigt lugn med två böcker och mig själv på balkongen en hel eftermiddag.

Frossa i långa kaffefrukostar med DN och sedan göra ingenting igen. Ta sig ur söndagslathet, köpa med sig en låda laotisk mat och ta med bort mot Härlanda Tjärn. Köpa en krysantemum på torget på vägen hem, att sällskapa mina tuvor med gräslök och överlevda pelargonia och undra "vad är det jag har blivit?" och känna att hur man än kategoriserar det är det något från mitt nuvarande perspektiv väldigt bra. Vill bli glad av en krukväxt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback