Söndag igen

och jag vet inte om veckorna går påtagligt långsamt eller påtagligt snabbt men nåt är det. Ta det som det kommer är det nya och det fungerar jättelångt över förväntan. Ovilja till planering & fasta ramar men gärna ha de lösa, "vi kan väl säga att vi typ ses", och telefonen har börjat ringa igen eller så är det så enkelt som att jag är hemma och faktiskt märker att den gör det. Vi har funderat på att säga upp det fasta abonnemanget den här veckan men efter att vi bara bytt bort Telia började samtalen komma. Och jag gillar ju att prata i telefon. Tycker ju egentligen bättre om ett längre telefonsamtal än fram-och-tillbaka-bollande sms om att "vi borde träffas". Andra saker när man är hemma är att man kan få spontanbesök och det är ju också enklare än vad man tror, A bor i Bergsjön och säger att han kommer förbi & precis så vill man ju att det ska fungera. Tycker klart att man borde äta tillsammans oftare. Likadant på andra hållet; åka hem till folk. Funderade länge på vilket fik jag och L skulle träffas på - var man kan man kan hitta lugnt häng, helst med soffor eller fåtöljer och lite folk - när hon föreslår att vi ska träffas hos henne. Självklart.

Söndagen har nu varit ett hopkok av inspiration från andra. Suttit och petat med ett fotoalbum efter att ha sett Kristians fina och satt in bilder från Gravata efter att ha sett en dokumentär därifrån i veckan medan jag lyssnat på cornelisskivan där han sjunger Bellman och Forsell som jag fick av pappa idag. Med ta-det-som-det-kommer-strategin kan man nämligen ta sig ända till Skåne och få en dag där man gör sådant man velat i flera år utan att det har blivit av. Dessutom får man in ett besök hos Isabel & Magnus och lille Sixten i Halmstad på vägen utan att det ens känns inklämt och världens trevligaste ölkväll med människor jag tycker fasansfullt mycket om utan att det någonsin varit en plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback