April

159732-428

Någon är ute och paddlar kajak medan jag skapar mig söndag i sängen med
ihopsurvade lakan, smutsigt hår och projekt utan större betydelse. Hade en tydlig plan för dan som försvann, slutade med övertalningspromenad bort till torpakolonierna, saltlakrits och rödvin. E kallar det dekadent och någonstans tror jag att det är hans sätt att vara snäll. Och det vänder. Jag förodlar lejongap, vaxbönor och grönkål i köksfönstret, tar en kvällsfika på franska med L, hakar i spår. Träffar J, struntar i samban, lagar mat och cyklar. Nästa månadsskifte slår knopparna ut och då är vetfesten slut.

Bilden från gatuhörn i Lissabon, butik som uteslutande sålde fröer och lökar.

Kommentarer
Postat av: Julia

Mm, loppisen hade varit trevlig. Fast jag hoppas att de skjuter upp den till nästa vecka istället. Jag har velat gå på saronkyrkans secondhand i ett halvår, men inte orkat upp (lördagsmornar klockan nio måste man vara där)för att stå i kö. Att ligga hemma och blogga istället är ju lite mer ekonomiskt och stillsamt. Ps. Du måste hjälpa mig att ställa om min kamera så den inte tar smala bilder. PUss

2008-04-12 @ 13:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback