2008

159732-370
Det blir inga sammanfattningar eller prat om nya tomma blad. Det är den 1 januari 2008 och det är bra så. Det svindlar om jag ser tillbaka på händelser - som alltid är del i processer och hur saker och ting, människor, tankar & mål flyttar på sig.
Istället sitter jag här stum,
och ganska nöjd med Adrians norrländska lingon och kolasås till kvällsmat,
med nitton bortplockade urdruckna vinflaskor från gårdagen
och med en alldeles uppriktig känsla av hur fint allting är.

Det var en sådan natt när jag bara behövde en hof och några munnar champagne för att bli mitt gladaste jag,
när alla bitar ligger rätt,
när man går upp i människor som alla tokdansar till sju och en halv minuts Hurricane och fortsätter till klockan fyra på morgonen.

Knytkalaset flyttades plötsligt till oss. Vi kom hem på eftermiddagen, racerstädade, byggde långbord i vardagsrummet & tände lyktor och ljus. Gästerna stod för all mat och nu är det nytt år med köket fullt med hasselnötsbröd och västerbottenostpajer.

Illustration: Stina Wirsén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback