Kolonist!



Dag 1
Åker från Bälinge. Längs landsvägen mot Laholm hittar jag en fin loppis. Köper saker jag ännu inte vet om jag behöver. Tar sen min nygamla treväxlade grönmetallic Crescent och kör till Torpa.    

I röker en sista cigarett på trädäcket, skriver under kontraktet och frågar om vi vill ha hennes oöppnade påse med grönt te. Hon lämnar den efter sig tillsammans med sekatörer, möbler och ett hav av blommor. E och jag blir sittande på framsidan och förstår inte att det är på riktigt.

Dag 2
Från färgaffären köper jag med mig en femliters burk Nepal medium. Med den på styret åker jag första vändan till Torpa. Det tar tolv minuter att gå, kanske hälften då att cykla. Andra omgången har jag med mig kaffe och J, hittar två blåblommiga Rörstrandkoppar i skåpet och landar under bigarråträdet. Vi pratar om Kongo, sockervadd och banden på Way out west.

Jag målar. Ena väggen hinner blir klar – två strykningar – och så kommer K, A, L, B och S. Det blir rödvin och grill. Man skulle kunna kalla det inflyttningsfest.


Originalbilden till den längst upp har jag stulit från Julia.

Kommentarer
Postat av: Julia

fint som snus

2008-07-30 @ 22:57:04
Postat av: Elin från Norrland

alltså, tjenare italienare vad fint! :D

2008-07-31 @ 09:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback