Att välja perspektiv

I en intervju med Fredrick Federley för ett tag sedan pratade han om att bygga bort grönområdena i Sthlm enligt principen "storstad är storstad, vill man ha grönbete får man flytta ut på landet". Det är rätt tydligt varför det provocerar mig. Jag gillar inte att välja bort, egentligen inte att välja överhuvudtaget. Sedan tycker jag om att ha alternativ men det handlar om att de ska ligga där och visa på valmöjligheter, handlingsutrymme och alla öppna dörrar som finns. Jag har gärna hur mycket valfrihet som helst så länge det ena inte behöver utesluta det andra. Det har ingenting med Stockholm att göra och borde inte ha så mycket kopplingar till Fredrick Fererley heller, mer än att jag tycker det är ett så idiotiskt sätt att betrakta världen & han står för så många perspektiv jag kan ta spjärn emot. Det finns ännu fler upprörda rader om detta nerklottrade i bakre delen av en pocketbok från ett par veckor tillbaka.

När han så igår debatterar papperslösas rätt till sjukvård i egenskap av riksdagsman och säger "Varför ska människor ha exakt samma rättigheter?" känner jag att det förmodligen går att bygga upp en ideologi rätt lik min egen bara genom att ta avstånd från den mannens åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback