Hittade en människa idag

som jag tyckt och förmodligen tycker väldigt mycket om och som jag under några veckor av mitt liv kom väldigt nära. Vi träffades i nordöstra Brasilien då jag hamnade hemma hos Diegos före detta granne efter att han sagt upp lägenheten två dagar innan jag skulle hälsa på. Vi greppade varandra. Trummor – coco, maracatú – är hennes sätt att leva, hon är från Moskva men bor överallt och ingenstans. Vi var på karneval och på fester runt om i Olinda, satt och pratade om nätter och dagar. Hon skulle gifta sig med en pojke hon var väldigt kär i. Det hela gick väldigt snabbt på grund av strul med pappren, min Severina skulle vara vittne och jag tärna men sedan försvann hon medan jag var i en annan närliggande stad ett par veckor. Det är lite dimmigt, kommer inte ihåg om hon verkligen försvann men hon tog sig till Italien i alla fall, skrev ett par mail och sedan blev det tyst. Nu lever hon illegalt i Holland.

Heja Facebook.


Kommentarer
Postat av: sis

Henne kommer jag ihåg. Eller jag kommer ju inte ihåg HENNE. Men att du har berättat om henne.

HEJA FACEBOOK!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback