Finanskrisen är lite som sars,

och man orkar till slut inte läsa tidningarna. Själv slutade jag i ett ganska tidigt skede för att jag vet att jag går igång om jag läser om det och jag vill inte gå igång. Gillar inte kollektiv, framkallad oro.
    Om man blundar finns det inte. Inga katastrofer för min del (anammad individualism). Har andra bitar att engagera mig i & lära mig mer om och jag tänker att är det storm får man väl vänta ut den. Börsnedgång är lika abstrakt som fattigdom och de stora strukturerna kan såklart vara intressanta - dömer ingen - och relevanta att ta tag i från ett politisk håll men inget jag vid givet tillfälle måste orka oja mig över.

Finanskrisen är lite som I, Robot,
filmscenerna där robotarna börjar ge sig på människorna. Helt plötsligt tappar man kontrollen och måste erbjuda motstånd. Naomi Klein kommenterade för ett tag sedan - läser fortfarande kulturdelen - att kraschen borde innebära samma nederlag för kapitalismen som murens fall gjorde för kommunismen.
     Häromdagen när radion stod på upplevde jag något av bakvända världen. Marknaden och bankerna i Tyskland väntade ut demokratin och de parlamentariska processerna för att kunna styra upp ekonomin. Mer politisk styrning och statlig inbladning tack! I inslaget efter rapporterades om att de borgerliga nu stoppar utförsäljningen av hyresrätter i Stockholm. Det är viktigt ha en blandad bostadsmarknad i framtiden har de kommit på. Bibehållen allmännytta tack. Nu är det den kontrollerade fria marknaden som är the new black.

Hur påverkar finanskrisen dig?

Kommentarer
Postat av: Valerie Solanas

mer måreten holmberg åt folket!

självklart är navid på lördag - självklart är du borta.

Bob låter so mett bra alternativ, fast aldrig hört en enda låt. eller är det poesi? En onsdag? Jag är på iaf! pyss!

2008-10-16 @ 22:44:38
Postat av: Elin

Bob Hansson?! :D

Finanskrisen och vår borgerliga regering påverkar hela mitt liv: inget jobb, ingen a-kassa och inget soc för min sambo har ju lön. Så kan det gå, MEN jag tycker Mårten Holmberg har sagt dagens sanning, det är ju egentligen inte som att jag förlorar något eftersom jag inget haft (pengar alltså).

2008-10-17 @ 11:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback