Personaldagar

En bohuslänsk vik, åttio personer, tre kärnvärden, x flaskor vin.
Monolog, diskussion, monolog, skaldjur, dans, efterfest.

***

Jag har alltid försökt tycka om de tråkiga gubbarna på tvn.
Jag har tänkt som så har jag tänkt att kanske
man blir en tråkgubbe själv en dag.
Då kan det vara bra att ha tyckt om dom hela tiden.
Likså har jag försökt tycka om knarkare, idioter och
handelsresande.
En sån kanska man också kan bli.
Världen är full av möjligheter kan jag
finna mig själv att tänka som exempelvis när det regnar.
Man måste ligga steget före.
Att tycka om de andra kan bli som att
tycka om sig själv i förskott.
Andra dagar tänker jag bara på exotiska fåglar och
läckra små vitvaror.
Det går också bra.


"En liten broschyr om pensionsförsäkring" av Bob Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback