Man vill ju inte vara motvalls

Blivit utmanad på bloggen bonnieto.blogspot.com att svara på några frågor, en sådan där skicka-vidare-grej som jag (sorry Elin) har mycket svårt för. Det här blir således en återvändsgränd, jag skickar inte utmaningen vidare, tar inte till mig bloggemenskapen och bryter reglerna. För att inte sura alldeles blir svaren på frågorna min kompromiss och mitt avslut. Vill någon plocka upp tråden (eller svara på helt andra frågor) är det klart ok.


1. Vilken mat äter du ofta?
Spenat, kan inte ätas nog ofta.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
Det beror alldeles på vad det är för kalas och hur trevligt/kul jag har där jag sitter. Om jag överhuvudtaget sitter.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
I sängen eller vid köksbordet. Sedan skriver jag oftare än jag bloggar och plockar därefter delar av det skrivna till bloggen vilket gör att själva skrivandet kan ske varsom, i block, på löspapper, som mobilanteckning, ouppkopplade worddokument men själva bloggandet görs där det finns internet och nästan alltid hemma. Cirkelresonemang. I sängen eller vid köksbordet.

4. Köper du ofta Triss?
Aldrig.

5 . Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Faktiskt direkt omöjligt att svara på. Skulle kunna bli en lång radda av sådant som jag vid tillfällen betecknat som det bästa. Rio. Transylvanien. Irland. Vulkanbergen. Cata. Tinihir. Hoi An. Barcelona. Kyengera. Skottland. Alla tåg.
Kanske ändå – med största avkoppling som definition på bästa – fraktbåten den där dryga veckan genom Amazonas. Eller Bälinge, med samma utgångspunkt. Hängmattevistelse som måttstock.

6. Vilken tv-kanal tittar du på mest?
Tittar nästan aldrig på teve, föredrar dvd (eller vhs).

Sådär ja.
(Att det ska vara så svårt att framstå som icke-anti.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback