Torsdag

Egen roadtrip. Kolla lufttryck i däcken, lasta bilen, sätta på Blonde on Blonde och veva ner rutan. Söderut. Hamburgare och jordgubbsmilkshake på Max där man får DN och kaffe på köpet. Av alla saker man skulle kunna få på köpet är det en svårslagen kombo. Sedan svänger jag av mot Hässleholm och har landsvägskörning en lång bit. Stannar till på loppisen utmed vägen, de har stängt men jag handlar med mig av utegrejerna och lägger efter överenskommelse pengar i ladan. Handlar närmre Örkelljunga i en liten ICA där kassörskan pratar med en kund längst borta vid mjölkdisken när jag kommer in. Sedan diskuterar vi ivrigt knäckebröd alla tre, det ska finnas en specialsort i Helsingör som är fantastisk.

Analysen.
Det är den som måste göras nu.
Ett par dagar i Bälinge och jag tänkte börja spurta. Det är lite allt eller inget (/vinna eller försvinna/valfri sportmetafor) över uppsatsen just nu. Att jag någon gång skulle kunna bli klar.. tanken svindlar. Analysen är klart roligare än mycket. Måste bara ut i skogen först, tycker förfärligt mycket om den kompakta fuktlukt som finns där nu. Letar kantareller och hittar ett helt gäng. Guld. Fyller kapuschongen på Olas jacka som dragit på mig. Myggorna biter fortfarande, jag slår ihjäl en som suger genom strumpbyxan och på det gröna tyget blir det en mörkröd fläck. Får histaminreaktion och bestämmer mig för att det får räcka,
nu ska de stekas med smör.

Sedan blir det analys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback