.


De ateistiska gudföräldrarna och lilla I.

Systeryster tycker att jag dissar Landskrona när min hemstad får en komplimang och jag säger att det är enkelt att säga när solen skiner och man står alldeles vid havet. Jag förstår henne.

Samtidigt är det inte lätt med hemstäder. Det finns två sätt att förhålla sig till Landskrona, överromantisera eller vrida sig vid tanken på småstadsmentalitet. Med besök hemma hos Ola, promenad längs Linjen, spätta/kaffe på Seglarn med Krille, loppisbesök och stunder för mig själv ger slutet av september 2008 den rosiga versionen.

Kommentarer
Postat av: julia

tjoho vilken fin bild!

2008-10-03 @ 17:30:50
Postat av: J

Anton som tagit den. Till hans försvar ska sägas att detta var den enda suddiga han tog men jag gillar också den något grymt.

2008-10-06 @ 18:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback