***

Det var inte mitt nyårslöfte, men jag tar det:
My New Year´s resolution is to inspire,
be fierce and never be ugly.

- Från Bodil Malmstens blogg

Det är ett år som precis, och kanske först nu, har börjat och jag har känslan av nöjdhet som man får av avklarade deadlines och nattarbete. 40 fullproppade sidor med asylrätt och flyktingpolitik. Skrivit texter, beställt texter, samarbetat om texter, gett specialorder på illustrationer, hämtat foton på bildbyråer, fotograferat, kommenterat, tyckt till, redigerat, bollat tillbaka, bestämt upplägg, satt upp små post-it-lappar på köksskåpet för planering, lärt mig en massa, fått ytterligare bollar, fått beröm, fått inspiration. Och det är klart nu. Den där omöjliga utgivningsplanen för 2008 är genomförd och nu ska det bli normaltempo och redaktionsmöten som inte bara ligger över gmailchatt halv tre på natten. Allt detta intensiva nätverkande och samarbetande med människor som jag innan de här två numren bara hört talas om till namnet eller inte alls. Det är roligt, aj så roligt. Varit eländigt asocial och introvert men jag gillar ju också att gå upp i saker fullständigt, när det är så komprimerat och slutet hela tiden ligger nära. Nu ska jag göra annat ett tag. Tjo.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tänk att det nyårslöftet snodde jag också från Bodil! Vad bra du är som fixat ihop allt med tidning en/arna. Jag vill kafferepa med dig när du känner att hastigheten tillåter! Puss puss puss

2009-01-08 @ 17:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback