Orden

Idag kom ett paket från Adlibris. Jag tar med mig det till sängen, sliter upp och börjar försiktigt i två böcker till. Kommit femtio sidor in i låneboken från igår, en pocket ligger samtidigt halvläst i väskan och ytterligare en på golvet bredvid sängen. Just beställt en till. Det är något slags språkbad jag håller på med tror jag. Fastnar i en litteraturtidskrift när jag är på toaletten hemma hos vänner, lusläser DN:s Boklördag, fått en hang-up på det här med Bokmässan och kopplar ihop graviditeten med möjligheten få grotta ner mig i en massa barnböcker ganska snart.

"Ja, störst av allting som vi har
är orden här på jorden.
Ett ynka pynka J blir kvar
av JORDEN utan ORDEN"

- Lotta Olsson

Samtidigt: "Det är inte orden som räknas menar Lars H Gustafsson, utan tiden, tystnaden, närvaron."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback