Över och ut


Det finns annat jag skulle vilja berätta om. Kvällen i Tältmakarnas marknad, Titos redogörelse för vad det egentligen är han jobbar med (konstnärssupport) när vi sitter hemma hos hans faster på middag, min kaférunda i Alexandria och de gamla gamla spårvagnarna, hur somliga platser knutits ihop med andra platser, när jag och Maria äntligen hittar pistagestället, hur Adrian och Lisa kommer med tetrapack av bröstmjölksersättning som enda incheckade bagage och hur fantastisk denna produkt är, att komma hem sent och finna lägenheten full med folk när Julias Madde och Kalle är på genomfart, den långsmala gatan med färgade lampor och bröllopsbestyr, om hur snabbt man kan bli medberoende i en te-och-vattenpipa-kultur, om de politiska och religiösa diskussionerna med min arabiskalärare och om hur tydligt Shahin och Mohammed (portvakterna) visar att de kommer att sakna Eja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback