Augusti, början

Har mappar fulla med klipp om kreativitet som någon slags arbetsuppgift.
Festivalen 2011 har ett tema som förpliktigar men i den här fasen är allt fortfarande löst, luddigt och möjligt.
Att jobba är bra. Vill utvecklas och tänka vuxna tankar.
Tänker att det kanske är just det där jag vill hålla på med - creativity inside the box. Och så läser jag om forskning som trycker på behovet av mellanperioder, av icke-skapande, och det är nog lite det som jag och det fåtal kollegor som är inne lutar oss på för stunden.

***

Gör sådant som inte krävde något alls förr, ett par öl på Halta Lottas, stannar hos en vän på middag, umgås ostört med mig själv. Får ett mms på Eja utanför tältet i Stockholms skärgård och får trots allt en tomhetskänsla. En liten grop i magen som är alldeles ihålig.

***

En liten film om motivation från Gustav >>

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback