Den svenska blomsterkungen

linn?Mr Flower Power kallar de honom, Carl von Linné. Vi har en massa snygga kort och foldrar i vår informationsdisk och bland några nysvenskar har han väckt viss uppmärksamhet. "Linné, vem är det? Jag har försökt förstå den svenska själen och läst August Strindberg och Moa Martinsson och Selma Lagerlöf, men den här Linné har jag aldrig hört talas om. Måste ta hem information
och läsa in mig.", följdes av:

- Ursäkta, är det här en man?
- Ja, det är Carl Von Linné.
- Lever han?
- Nej, han skulle ha fyllt 300 år i år.
- Jaså, det här det var något helt nytt för mig, jag visste inte det fanns bögar för trehundra år sedan.

och slutligen några småkillar som sprang förbi & hejdade sig; "men, det är ju han på hundralappen!"   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback