En liten släng av myalgi

nacke
I Uganda tror de att det bara är för att jag inte är van vid att sova på skumgummimadrass eller för att jag bär en axelremsväska. Här hemma tror de snarare på malaria eller hjärnhinneinflammation. Ont i muskeln vid skuldran upp mot nacken och vid senfästet av nyckelbenet. Försökt sätta diagnos nu själv genom internet. Fått det till myalgi ("ont i musklerna") och tendinit (senfästesbesvär). Jag pendlar mellan "äh" och "shit, jag borde sökt tidigare", har ringt vårdcentralen som tyckte jag behövde se en läkare. Tror mest att det är biverkningar från malariatabletterna, det kan tydligen lagras en hög koncentration i kroppen allt eftersom (har ju gått på dem sedan november nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback