En puttrigt förväntansfull röra av irländare & tyskar

Körsbärsträden står i blom och det är spirande grönt i Tyskland. Erik mest fascinerad av alla påskbrasor. Jag lyssnar på Jamie T på repeat och blir efterhandsarg över att konserten i fredags ställdes in. Äter kebab inne i Köpenhamn på vägen ner och missar sedan att äta något mer. Ann Maria möter upp i Hannover och vi åker direkt till The Loft där det är förfest inför bröllopet. Jag känner bara den irländska halvan. Patrick och Danny har vuxit igen. Ann Marias mamma är som alltid översvallande pussig & kramig. Pappan inte känner igen mig, han är berusad och stolt: "Min dotter ska gifta sig imorrn!" 

Det är första gången sedan hans smekmånad som han har lämnat Irland, förmodligen nästan första gången sedan dess, säger Ann Maria, han har lämnat Abbyfeale (lilla samhället söder om Limerick där han fortfarande bor med hennes farmor, Big Mum) och hon är stolt över honom också. Jag träffar Josuas mamma för första gången - hon har flätor och rosa blommor i det mörkrödfärgade håret och pratar bara tyska - och alla hans bröder. Det är en speciell familj, mamman lever med två män eftersom hon har bindningar till båda från tidigare liv. Puben är full av människor från alla möjliga håll och det är roligt att få ansikten på folk man hört talas om en massa och att träffa bekanta. Vi har åkt tåg hela vägen ner och tar en tidig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback