***

myra

Det ser lite ut som en halvhjärtad science fiction-scen från en film med ett par tiotal år på nacken. Ligger på röntgenrummet på Östra för att kolla upp mina fötter. Symptomen från myrbettet i tån från Ssese har kommit tillbaka och svullnaden har dragit med sig två tår till. Läkaren på infektionskliniken ser först konfunderad ut men tar det på allvar, det är blodprov, amöbaprov och röntgen. Själv är jag mest störd över skuldermuskeln som gör förbannat ont och inte blir bättre, men det är bara diklofenak och rörelse som gäller där & jag känner mig som en kvesa med alla mina krämpor.


Förutom sjukhusbesöksväntan och promenad blir det inte mycket gjort under dagen. Min måndag är söndag och det är ett under av aktivitet när vi på kvällen lånar bil och kör hem till Mattias för att lämna kameran och sedan får med oss Drambuie och biltong från L:s föräldrar som vi sitter och lyxar på vid köksbordet innan läggdags. Biltong är torkat kött som äts som snacks i Sydafrika & det är hysteriskt gott.


Foto: Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback