Matfascination

Matvete är min nya drog. Ätit vegetarisk buffé två dagar i rad (Condeco och Andrum har förvånande förvirrande lik mat) med Helena - som har mitt jobb fast i Bältesspännarparken - och Adrian, och sedan fredagshandlat med Erik och lagat lammzucchini med matvete. Matlagning är roligt. Dagen innan gjorde jag en fantastisk god soppa på jordärtskockor & kokosmjölk. Och på fredagen korkade vi upp en flaska rött för att belöna oss själva inför kvällsstädningen som sedan såklart aldrig blev av.
 
Dagen efter fyllde jag år med frukost på sängen (kaffe, jordgubb/lime-jos och grevéknäcke), jobbdag med lunch insprängd med mamma, Lena & E (bakad potatis med skagenröra) och rabarbermuffins från vetfestfolket och sedan helkväll med långbord på Tranquilo med en hel massa favoritpersoner. Plus tonfisk med quinoa och baconlindade dadlar. Och sedan fler vänner och mer vin, allt i lagom tempo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback