Solta O Frango!

Linneas läxbok handlar om en kille som ska åka på fotbollsläger och ska handla skor innan. Hon är grymt duktig på att läsa och några sidor in i boken tittar hon skrattande på mig - vad STÅR det?! "..Mamma.. försöker.. pru..tta på priset." Hon fnittrar så hon vet inte var hon ska ta vägen och jag tänker inte säga att hon läser fel, för det gör hon ju inte riktigt ändå.

Jag har förlängt min tjänstledighet från Älvsborg till slutet av juni för att kunna göra klart uppsatsen och se vad jag kan göra sen (arbetat en åtta-nio år inom handikappomsorgen och även om det är världens roligaste jobb känner jag att det är lagom med ett avslut). Arbetat med Vetenskapsfestivalen istället - möte med alla värdarna och ringt runt till en massa forskare och stämt av inför deras föredrag. Var med Agnes på Mi igår kväll och pratade framtidsjobb och strategier samt hur man har bytt ut Fröken Duktig mot Prestationsmonstret. Idag fick jag en oväntat ledig torsdag, hängt med Julia hela dagen och träffat Anna och Erik vid kanalen för falafel och jordgubbar.


Lyssnat på baile funkiga Bonde Do Roles
Soltas O Frango (typ "släpp kycklingen fri!" i meningen "festa loss!") och blivit kär & hittat en fantastisk festival i Barcelona som är lite för bra för att vara sann. Måste åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback