anteckningar från förra veckan

Erik har åkt till Austin och Vidya-Liselotte har flyttat in. Hon har inte mycket packning - kommer och drar allt själv över torget på måndagen - men har fått med sig fyra jackor, ett mikrofonstativ och en laptop. Tycker om att någon sitter vid mitt piano och spelar in medan jag är på jobb. Vi sitter hemma och pratar vid köksbordet, i sängen, i soffan när jag kommer hem efter kvällar med samba, med Elin, med Linnea. Och vi äter hela tiden - mat, torkade aprikoser, clementiner, valnötter, pumpafrön, mer mat och glass. Vi dricker smoothies, morotsjuicer och tranbärsdrinkar, får besök och gör femårsplaner.

***

I Helsingborg på vägen ner tittar jag på Annas mage och möter upp med Karin. Vi har förkväll på kinakrogen med Ola innan han ska uppträda med sin julshow. Vi hänger i logen innan och träffar hans flickor och Elvis som sminkas inför föreställningen. Uppe på balkongen sitter min gamla bildlärare. Han far upp ur stolen och ger mig en kram, presenterar mig för sin älskarinna och börjar berätta för Karin om den där kvällen på Horses' Tavern. Jag var arton. Det var en resa med mediaklassen, proportionerna på ölen fel och jag var i Paris för andra gången i mitt liv. Han hade varit där vid en trettiofem tillfällen, bott under broarna som ung och gav mig det som fortfarande är min version av staden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback