"...but, if you don't have any jello powder, how do you make your jello?"

jag och lisaLisa – min bästa icke-ugandiska vän i Kampala – har åkt vidare till Nairobi mot Sudan och Etiopien idag. Hon var den som lånade mig schampo andra dan här & sedan dess har vi hängt en del, delar rätt mycket inställning till saker och ting här. Hon är från USA, halvmexikan och inte superimponerad av amerikansk politik, reser själv i Afrika men fastnade i Kampala då hon liksom jag blev helt tagen av stan och landet (plus att hon blev erbjuden jobb här och var tvungen att stanna till och fundera). Hon är inte heller automatiskt rädd för människor eller beredd att bli blåst bara för att hon är vit, hon är mycket fart & fläkt och vi har lika roligt när vi går ut som när vi diskuterar. Blir ett litet hålrum när hon försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback