Det är inte den där typen av överväldigande marknad

där allting är färgsprakande och myllrande och torghandlarleende. Det är väldigt mörkt – solen har gått ner och vi är utan el – och en konstig lukt, allt i en enda trängsel; köttstycken, damm och gröna klasar av matbananer och en väldig trafik precis intill med vägen till Masaka. Men jag tycker om det ändå, marknader har något slags automatisk charm. Jag ska laga mat och får tag i det mesta: auberginer, paprikor, koriander, vitlök. Det har just regnat för första gången på över en vecka och är lite kleggigt. Mina guldflipflops börjar se riktigt slitna ut, vet inte vad jag ska göra när de ger upp – älskar dem, de är som en semivariant av att vara barfota och använda varenda dag i fem veckor nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback