Hur kommer det sig att människor är som mest världsvana när de är 14?

natasha sv

I över två timmar låg jag och Natasha vakna utan att kunna somna. Jag oroar mig för folk därhemma (mår själv bra på grundplanet men det tar väldigt mycket energi att se att andra inte gör det och då mår man bitvis skit själv) och hon är bara så fascinerad över att ha en vit människa som sover i hennes rum.

Natasha tycker att ungefär allt jag gör är konstigt, att jag är snygg men ser lustig ut och att jag har skrattretande korta ben. Hon är 14 år och redan längre än mina 1,72. Hon nyper i mina tår och ägnar mycket tid att titta på mig när hon tror att det inte märks. 14 är inte min favoritålder, men vi trivs bra ihop, skrattar mycket och slåss om vem som ska diska efter maten. Hon är hemma fram till fredag och till dess delar vi rum. På kvällarna lär jag henne spanska och hon mig att dansa. På teven visar de musikvideos med barn från olika skolor. Mycket axelryckningar. Dansen kallas calypso och Natasha berättar att den är jättepopulär här, folk dansar så även till hip-hop och reagge.      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback