egentligen vill jag inte alls åka från gbg&vintern riktigt än. för kort tid hemma och gillar ju det här.

egentligen vill jag inte alls åka från gbg&vintern riktigt än. för kort tid hemma och gillar ju det här.


på plussidan idag: brev från elin. "hur hinner du andas, dricka te och vinterdeppa egentligen?", det är ju just det, för på dagens minussida hittar vi andra saker som deadline på artikel, tjuvkopiering av böcker, skrivande av fakturor, registrering på statsvetenskapen, bankbetalning, ekonomiredovisning, packning, uppletning av pass&biljett, uppbackning av datorn och det är ju stunderna däremellan som man egentligen vill åt och som saknas när saker och ting är för kompakt planerade.

men det sticker ändå emellan saker som att jag måste tömma huvudet här, sms-bolla med vänner och små telefonsamtal. erik har ordnat med hyresgäst till vår lägenhet i mars, en kille från bangladesh som ska till hans institution. varit på ärenderunda och så just när jag har tagit munnen full med choklad och granny smith-äpple ringer mobilen och det blir mer plus, karin har just landat. har gått omkring i hennes lite för stora boxarkängor med tjockstrumpor i de senaste veckorna, och hur mycket känsla det än är i det är det på något sätt ännu bättre med hennes röst & åtminstone halv känsla av närvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback