göteborgsjanuari

Ett cykelskjul ligger uppochnervänt utanför skolan och mamma messar mig om att de pratat på teven om utegångsförbud. Stormen ger både en skön känsla och tydliga stick av obehag. Laoitiska matstället stängt ”pga oväder” så det fick bli söndagspizza istället. Kristian är uppe (och bara det är en varm brakänsla) och vi har suttit i sängen och tittat på en film om nomader i Mongoliet (Den gråtande kamelen) som var så fin att jag vill flytta dit. Tyger i fantastiska färgställningar – vinrött och orange och duvblått och djuprosa – och kläder i snitt som jag tycker om, tälten inredda i mix av känsla av utsmyckat indiskt, ryska allmogeblommor och orientaliska mattor, klara färger och naturmaterial.

Erik var yrt lycklig av allt mousserande vin igår och han är så överbra då; snurrade runt Julia och höjde volymen bland det sista han gjorde framåt småtimmarna. Mycket vardagsrumdans och köksprat och bra människor här, blir alltid så upprymd över att jag har så många fina vänner. Eftersom jag blivit mainstream på sistone fick musiken från Mali/Turkiet/Brasilien/Indien/Balkan samsas med Fergie, Paris och Beyonce.

Åh, vad jag tycker om min vardag och det är liksom ok med rugg och blåst och januariregn när det finns flera fotbollslagsuppställningar av trevligt folk (friska, krassliga och vinterkräksjuka) som gör Göteborg till världens vackraste plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback