Vilket vader har man medan man flyger?

Disigare&soligare den har gangen sa sag inte skiftnngarna i Sahara pa samma satt, det var mest intryck av valdigt mycket sand nar man over Sudan till slut kunde se ner genom molnen. Darfurbergen i horisonten, annars inte mycket variation overhuvudtaget.

Sa beroende som mitt humor ar av vadret borjade jag fundera pa vad an har for vader nar man sitter pa flyget. Har man vadret man aker till eller vadret man kommer fran? Det verkar svart att kanslomassigt kunna relatera tll vadret man aker till, lattare da att paverkas av vadret man lamnat - vilket skulle innebara att de flesta pa planet gar och bar pa olika vader. Eller ar vi helt enkelt vaderlosa medan vi sitter pa flyget? Eller har vi vadret utanfor fonstret (ovanfor molnen ar det alltid sol). Och ska vi da ga pa hur det vadret kanns (soligt) eller den information vi far (minus 48 grader). Jag har valdigt svart att forlika mig med tanken att man skulle kunna vara bortanfor vader.

Traffade gammal journalistkompis (Olof) som var med pa samma plan till Bryssel. Pratade intensit halva resan, mycket trevligt, men jag hade svart att fa ogonen att orka eftersom jag inte gick och la mig innan jag flog utan jobbade klart under natten. Varldens underbaraste syster propsade pa att ga upp klockan fem pa morgonen och skjutsa mig till Landvetter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback