18 timmars ösregn utan uppehåll

159732-214är hur man än vänder och vrider på det uppseendeväckande. Medan Ola, Erik och jag åkte in till Örkelljunga med regnbågsparaplyet i familjformat för att leta efter jordgubbar som tagit slut & köpa godis sprang mamma och pappa omkring i skog och trädgård och byggde/klädde en midsommarstång. Förutom jordgubbarna fick vi ihop hela kittet med gräddtårta, nypotatis med dill, matjesill (och senapsill till E), nubbe & gräddfil med gräslök, en sväng bort till hundkexängen och och nyplockade blommor på bordet. Ja, till och med gitarr+visbok kom fram.

Det är omväxlande mysigt och tokintensivt med min familj. Skönt med dagar då det är rätt ok med ett långt ingenting. Elin lägger patiens & IQblock, Erik lagar rabarberpaj, pappa klipper gräs. Inbrottet i stugan förbryllar. istället för teve och micro har de stulit en rosa goaorm, torrvaror ur skafferiet och gamla utnötta kläder. Jag är insnöad på mitt område och tror att det är flyktingar som ska gå under jorden. Å andra sidan, vad ska de med en röjsax och en avfuktare till?
 
Nere vid klubbhuset (vid fotbollsplanen Bällevi) sitter en skylt: "Ni som vandaliserar, Gör det hemma hos ER själva, tack! /Styrelsen för Bälinge IK" och i Örkelljunga järnaffär har de slut på lås till ytterdörrar efter många inbrott på sistone. Av detta märks ingenting, det är lugnt lugnt lugnt som vanligt & regnet gör att det inte ens hörs lite tjim från badplatsen. Kvällarna avslutas med fladdermusskådning, bag-in-box-vin & godissug. 

Kommentarer
Postat av: Christo

Låter som mitt norrland. Mysigt.
Hoppas att ni har det bra. /C

2007-06-27 @ 10:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback