Frukt & flärd

MarknadIbland tror jag att jag umgåtts för mycket
med Elin, som när det har blivit fruktkavalkad
i badrumsskåpet. Nu har jag en molding paste
som luktar gröna äpplen, blåbärsdoftande
silikonvax och balsam med guarana/ingefära.
Så långt från det som jag trodde var jag som
möjligt.

Helst håller jag mig till naturligt och parfymfritt
och mandelmjölk men när man ska sätta in en
gnutta skimmer och bra-produkter hamnar man
tydligen i friskhetsträsket. Min bästa lyxartikel är
annars tuben med Eight Hour Cream, vilket är rätt
talande: hästhovssalva förpackad av Elisabeth
Arden. Och så tycker jag om odefinierade dofter
som Dove och många av Apotekets produkter.

I Italien förra året fanns det en affär som var full
med saker som läppcerat som luktade melon,
chokladtvål och körsbärsskumbad och jag var
tvungen att gå ut i väntan på att C och E fått nog
av sitt lilla himmelrike av produkter som luktar
som saker man kan äta. Men det är nog någonting
med det där, för Elin är mycket mer flärdfull än jag
någonsin kommer att bli.

(Foto från marknaden i Nakasero)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi, idag luktar jag kokos och choklad + anletets svett. /Puss

2007-05-18 @ 22:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback