Igår satt jag hemma hos Anton

och åt vindruvor och käck och försökte få ett grepp om hur det fungerar att göra hemsidor. Html, DreamWeaver, JavaScript. En stund innan hade jag lämnat tillbaka bilen till Anna och satt mig på Café con leche och försökt reda ut vad det är som händer i mitt liv. Trodde att jag lärt mig att leva någorlunda sakta och förståndigt & så helt plötsligt dimper det ner en massa grejer. Fick jobbet som flyktingkonsulent på Röda Korset i Malmö (tre månader). Superduperroligt. Ska alltså flytta till Skåne om två veckor. Och innan dess ska jag hinna åka till Barcelona och gå på en intervju om informatörsjobb i Göteborg till hösten (gravvik). Av den anledningen sitter jag så och filurar hos Anton. Jag vill ha koll på termerna, kunna känna att det där med hemsidor inte är så komplicerat och det är det ju egentligen inte (ingick ju trots allt i min journalistutbildning) och han är bra och tålmodig. Informatörstjänsten har också ramlat ner i huvudet på mig för det är det enda sätt jag känner till att få jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback