Beta av istället för att samla på

Mycket nöjd med mig själv slår jag mig ner i Petra och Gustavs röda soffa, lämnar över tre skivor med bilder och blir bjuden på stämpelkaffe. Mitt projekt nu med att jaga bort gnagande borden och dåliga samveten får positiva bieffekter. De får sina bröllopsfoton och jag får en pratstund med människor jag egentligen skulle vilja träffa mer. På rödakorsetmötet efteråt är jag ytterligare nöjd med att jag inte samlar på mig för mycket nya måsten och förpliktelser. Det är väldigt sällan jag säger ?det kan jag göra? nuförtiden; plockar bort även sånt som låter kul, hålla i filmer på antirasistiska filmdagarna, vara med i någon projektgrupp inför mr-dagen, en annan inför internationella kvinnodagen, för att jag vet att det är småsakerna som lägger sig på hög och slutligen jagar ifatt en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback