3 september 2007

Det luktar svamp och jord. Något av det som mest gör att hösten märks eftersom det bara är björkbladen som börjat gulna är lukten av fukt. Marken suger åt sig väta och det doftar lite tungt och svårdefinierbart. Efter att ha bott i öppet platt landskap förundras jag på nytt av att min skog här är en skog som aldrig tar slut. Vi går runt Lilla Delsjön och fast att himlen är ganska grå är det ljust och regnstänken bara några.

Vi har lånat Anna & Pers nya metallicduvblå Audi, då de är i New York tiden fram till flytten till Helsingborg. Konstigt att komma tillbaka till en stad som de lämnat men skönt att det i övrigt verkar vara sig likt. Det har varit svårt att lämna Malmö och det som blivit mitt, mycket svårare än vad jag hade trott. Blev helt tagen i fredags. Chokladtårta som överraskning från hela arbetsplatsen ihop med en massa presenter och fina ord. Kolossalt trevlig soppkväll med vin & flyktingkonsulenter. Hejdåmess från J som väntat på att jag skulle komma hem om efter jobb vilket jag inte hann. Känns som jag hör hemma där också.

Men Erik och lägenheten utgör den kärna dit jag alltid dras; det är ju så, det är hit jag alltid studsar & längtar tillbaka till. Sitter nu i dubbelsängen med min laptop och lyssnar på Totta Näslund medan han är och fikar med Åsa, det är fint att det går snabbt att få vardag. Jag har varit på Smögens Havsbad senaste två dagarna för personaldagar med hela Göteborg & co. Mycket nytt, mycket annorlunda, mycket folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback