"Jag har ingen ålder, jag har ingen ungdom"

Hemmafest igår hos Anders och Kristina med massa trevliga människor och alldeles för mycket vin. Trettioårsfirande. Mycket sånt nu, det började med Maria förrförra helgen och många fler av de närmsta framöver; 1978 är en bra årgång.

Mitt i all längtan efter lugn och tid över behöver jag just fart. Erik suckar när jag säger det och undrar vad det är jag vill. Ordentliga fester, utekvällar, den där intensiteten. E kallar det åldersnoja. Själv vill han dricka mindre och vakna tidigt - man vet aldrig när det är en dag tillräckligt fin för kajakpaddling. Samtidigt tror jag att han har samma fobi för att ha tråkigt som jag har, han funderar bara mindre på det.

Som med mycket annat gör jag naturligtvis en grej av det. Att vara 28 känns dock ingenting. Det är ungefär samma som 27 eller 30 och de nya personer som fascinerar mest i min omgivning är över 35 och jag får fortsätta att förhålla mig till att bli betraktad som hysteriskt ung. Men visst; jag behöver inte visa leg på systemet och baksmällorna slår onekligen hårdare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback